۲۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۵

کاظمی:

سلامت جامعه نباید فدای سود و منفعت فروشندگان مواد غذایی شود/ لزوم برخورد با دست‌فروشان

سلامت جامعه نباید فدای سود و منفعت فروشندگان مواد غذایی شود/ لزوم برخورد با دست‌فروشان

دیلم - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان دیلم گفت: سلامت عمومی جامعه فدای سود و منفعت افراد و فروشندگان مواد غذایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل کاظمی صبح یکشنبه در نشست شورای سلامت شهرستان دیلم خواستار تهیه برنامه ویژه برای جمع‌آوری و ساماندهی دستفروشان به‌ویژه در ماه مبارک رمضان شد و اظهار داشت: سلامت عمومی جامعه فدای سود و منفعت افراد و فروشندگان مواد غذایی نشود.

وی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی توفیق عبادات در این ماه عزیز خواستار توجه ویژه مسئولان شهرستان به بحث امنیت و سلامت غذای مصرفی شهروندان و همکاری بیشتر بین مسئولان در روند پیشبرد برنامه‌های بهداشتی شهرستان شد.

کاظمی بر لزوم توجه و دقت بیشتر بازرسین بهداشت در بازرسی از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی تاکید کرد و افزود: نباید سلامت عمومی جامعه فدای سود و منفعت افراد و فروشندگان مواد غذایی شود.

فرماندار شهرستان دیلم در ادامه خواستار تهیه برنامه ویژه برای جمع‌آوری و ساماندهی دستفروشان به‌ویژه در ماه مبارک رمضان شد و با اشاره به مسکوت ماندن پرونده تخلفات بهداشتی، خواستار حضور نماینده تعزیرات حکومتی در این شهرستان شد.

کنترل بیماری‌های شایع در فصل گرما برای سلامت شهروندان

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم نیز گفت: بررسی و کنترل بیماری‌های شایع در فصل گرما برای سلامت شهروندان امری لازم و ضروری است.

عبدالحسین ناصری اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و لزوم تمهیدات لازم برای سلامت و امنیت غذایی شهروندان، ساماندهی عرضه‌کنندگان زولبیا و بامیه و فروشندگان دوره گرد از اهم برنامه‌های بهداشتی در این ماه است.

وی با اشاره به اجرای طرح جایگزینی ظروف یکبار مصرف گیاهی از خرداد ۹۰ در شهرستان دیلم افزود: تشکیل کمیته‌ای به منظور اجرای مستمر و رفع مشکلات و موانع موجود در این طرح لازم و ضروری است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم اضافه کرد: با توجه به طولانی بودن فصل گرما در این شهرستان، بررسی و کنترل بیماری‌های شایع در فصل گرما برای سلامت شهروندان امری لازم و ضروری است.

ناصری بیان داشت: مشکلات و نواقص بهداشتی قنادی‌ها، آش و حلیم فروشی‌ها با بازرسی دقیق از محل پخت آنان به صورت روزانه توسط بازرسین بهداشتی پیگیری می‌شود.

چالش در تامین امنیت غذایی/ لزوم حساسیت ویژه مسئولان ذیربط

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دیلم نیز در این نشست گفت: در زمینه امنیت غذایی با چالش‌هایی روبرو هستیم که باید با برنامه‌ریزی و همکاری مناسب مسئولان این نگرانی‌ها و چالش‌ها برطرف شود.

عبدالحسین گرشاسبی داشتن برنامه، سیاست‌گذاری و تعیین اهداف در برنامه امنیت غذایی و حساسیت ویژه مسئولان ذیربط را از جمله موضوعات مهم در این خصوص عنوان کرد.

کارشناس بهبود تغذیه جامعه شبکه بهداشت دیلم نیز در ادامه این نشست مطلب آموزشی در خصوص تغذیه و روزه داری در ماه مبارک رمضان با عنوان «روزه داری با چاشنی سلامت» را بیان کرد.

عزیززاده کارشناس معاونت بهداشتی شبکه بهداشت دیلم گزارشی از نتایج و آمار طرح ملی سلامت ایرانیان در سطح شهرستان و استان را بیان کرد.

اجرای طرح ضربت جهت کنترل مواد غذایی در دکه‌ها و اماکن عرضه مواد غذایی

بررسی و کنترل بیماریهای شایع در فصل گرما، تشکیل کمیته‌ای به منظور اجرای طرح جایگزینی ظروف یکبار مصرف گیاهی، تشکیل جلسه شورای بهداشتی شهرستان با حضور مسئولان استانی مرتبط با امر بهداشت، اجرای طرح ضربت جهت کنترل مواد غذایی در دکه‌ها و اماکن عرضه مواد غذایی، از جمله مصوبات این جلسه بود.

همچنین  پیگیری مشکلات قنادی‌ها و آش و حلیم فروشی و بازرسی دقیق از محل پخت آنان بصورت روزانه توسط بازرسین شبکه بهداشت، تشویق واحدهای صنفی که موازین و مقررات بهداشتی را رعایت می‌کنند، ارسال برنامه کشیک بازرسین به شبکه بهداشت برای هماهنگی در انجام بازدید مشترک قبل از ماه مبارک رمضان و در حین اجرای برنامه‌ها از دیگر مصوبات این نشست بود.

معرفی نمایندگان شهرداری و نیروی انتظامی به شبکه بهداشت برای هماهنگی در جمع‌آوری فروشندگان دوره گرد در صورت نیاز، تهیه برنامه ویژه جهت جمع‌آوری و یا ساماندهی دستفروشان به ویژه در ماه مبارک رمضان، اجرای برنامه آموزشی صنوف در خصوص مسائل بهداشتی نیز از موارد مصوب این نشست بود.

همچنین برنامه‌ریزی برای حضور نماینده تعزیرات حکومتی در شهرستان، اطلاع‌رسانی در خصوص تهیه غذای سالم  در مجامع مذهبی و مساجد و بررسی چگونگی راه‌اندازی نانوایی نان رژیمی در شهرستان از دیگر مصوبات نشست شورای سلامت شهرستان دیلم در سال جاری بود.

کد خبر 2096418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha